Het begrip 'social media' is je uiteraard niet vreemd. Je hebt een of meerdere persoonlijke accounts of overweegt om binnenkort je eerste stappen te zetten op de sociale netwerken. Wist je dat kanalen als LinkedIn, Twitter en Facebook ook een enorm professioneel potentieel hebben? Of houdt de complexiteit van het huidige socialmedialandschap je tegen om ze ten volle te verkennen? Tijdens de interactieve opleiding social media verdwijnen al je twijfels en vragen als sneeuw voor de zon. Deze opleiding social media licht Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram … bevattelijk toe. Ook als je er nog geen kennis mee hebt gemaakt, biedt ze je voldoende bagage om meteen aan de slag te gaan. Een halve dag opleiding volstaat om je social media helemaal eigen te maken.
Doelstellingen
Volg je vandaag de opleiding social media voor professioneel gebruik? Dan sta je morgen sterk. Want social media zijn alomtegenwoordig en winnen nog aan populariteit. Waarom? Ze zijn interactiever dan bijvoorbeeld e-mail en verhogen je efficiëntie. Als je ze intelligent gebruikt, tenminste. In deze opleiding zie je hoe bedrijven social media inzetten:
- Ze gebruiken Twitter om klachten en vragen te behandelen.
- Ze vragen op Facebook feedback om hun producten of diensten te verbeteren.
- Ze zetten social media in voor marktonderzoek, of zelfs voor hun interne communicatie.
- …
Na afloop van deze opleiding ben je vertrouwd met de ins en outs:
- Je weet hoe je social media inzet naast de traditionele media
- Je integreert social media vloeiend in je professionele communicatie
- Je schakelt social media in om efficiënter samen te werken met anderen
- Je gebruikt social media om je werk beter te organiseren
- Je kent de opportuniteiten én de valkuilen van social media
Pluspunten
- De docent is een onvervalste socialmedia-expert. Hij maakt je in een mum van tijd wegwijs in de 'genetwerkte' samenleving.
- Interactief programma op basis van een vooraf ingevulde vragenlijst.
- Geen technische toelichting of vaktaal, maar praktische voorbeelden, tips en trucs.
Getuigenissen
Goede docent die weet waar hij over spreekt met de nodige kennis en ervaring. Inhoudelijk zeer nuttig voor eender welk bedrijf in eender welke sector. Deze opleiding is het geld waard.
Jolien Valkeneers, promoter, Upstars
Erg pragmatische/ concrete opleiding - in schril contrast met alle theoretisch/abstracte marketingwise-opleidingen rond deze topic. Echt een 'hands on'-opleiding, vol concrete, praktische tips.
Anneleen Van Troos, corporate communications manager, Philips Belgium
Een prima cursus die u in sneltempo door het social media landschap loodst. Een echte aanrader.
Benjamin Bouten, online marketingcoördinator, Honda Access Europe
Veel bruikbare voorbeelden, je kunt na de opleiding meteen aan de slag.
Ines Ielegems, medewerker klant en verkoop, De Lijn
Professionele organisatie, professionele lesgever en professionele locatie. Erg toegespitst op cases/beroepen/bedrijven van de groep deelnemers, wat de theorie concreter maakte.
Evita Versmessen, administratief medewerker, Everest Advocaten
Doelgroep
Wil je leren hoe je social media doeltreffend inschakelt als communicatiekanaal, zowel op persoonlijk als op professioneel vlak? Dan is deze opleiding social media iets voor jou. Zeker als je voor je functie in nauw contact staat met de klant, zorgt de opleiding voor een aanzienlijke meerwaarde. Bijvoorbeeld voor medewerkers op het departement marketing of customer service, hr of pr, productontwikkeling …