Content marketing is hot and happening. Ook België valt helemaal voor de kracht van content. Dat is goed nieuws. Droge verkooppraatjes maken plaats voor relevante informatie en koude en puur commerciële relaties veranderen in vertrouwen door het leveren van betrouwbare en eerlijke informatie. Hoe maak je nu het verschil? De enige manier om sterke resultaten te halen is door zelf de best mogelijke content te creëren. Zowel in b2c als in b2b zijn de verkoopsprocessen grondig gewijzigd en producten worden alsmaar vaker eerst online vergeleken. Verleid je prospecten dus met tips, achtergrondartikels en blogs. Met doordachte content marketing toon je expertise en bewijs je dat je niet zomaar een verkoper bent, maar je klanten echt wil helpen. Zo win je hun vertrouwen – een belangrijke stap naar kopen. Wil je helemaal mee zijn met de nieuwe inzichten en trends qua content, dan is deze opleiding wat je zoekt.
Doelstellingen
Content verdient een centrale plek in je marketingstrategie. Maar interessante content creëren is complexer dan het lijkt. Wat wil jouw doelgroep? Via welk kanaal? Wat is het uiteindelijke doel? Zomaar wat content in het rond verspreiden, levert namelijk weinig op. Sterke marketingresultaten bouw je op met een doordachte content marketing strategie.
Na deze opleiding:
- Ken je alle ins en outs van content marketing.
- Weet je via welke kanalen je content inzet.
- Evalueer je de inspanningen van je organisatie.
- Ben je klaar om zelf een content marketing plan op te stellen.
Pluspunten
De trainers bieden een unieke service: stuur je materiaal vooraf naar de docenten en krijg tijdens de opleiding feedback en advies. Heb je nog geen concreet materiaal? Dat is geen probleem. Tijdens de sessie krijg je voorbeelden, cases en best practices waarmee je zelf aan de slag kan.
Deze opleiding scoort
8
Getuigenissen
Ik wist niet goed wat ik moest verwachten van content marketing maar was erg aangenaam verrast. Geen spectaculair nieuw thema maar wel verfrissend gebracht en ik heb een aantal heel bruikbare zaken opgestoken. Relaxte sfeer, humor, professioneel, kennis en ervaring, geen strikt schema maar ruimte voor aanpassingen naargelang behoefte van de groep.
Anja Nevens, S&M, Worldline
Absolute meerwaarde zijn de docenten die dagelijks in het werkveld staan en inspelen op voorbeelden en sectoren uit de groep deelnemers. Alle vragen zijn welkom en worden doordacht beantwoord.
Griet Van Beveren, zaakvoerder, Signed by me
Goeie inzichten die gesteund worden door sterk cijfermateriaal en een heleboel voorbeelden. De juiste mensen om de opleiding te geven.
Sara Bosmans, hoofdredacteur, Pasar
De opleiding nodigt uit tot een nieuwe visie op marketing, vertrekkend vanuit de eindklant (buyer) eerder dan vanuit de aanbieder (seller).
Karen Boers, marketing & communications manager, IBBT Interdisciplinair Instituut voor Breedband Technologie
Content marketing wordt belangrijk voor onze firma. Deze cursus geeft mij een stevige basis om te starten met gerichte content marketing. De expertise van de trainers is hier heel belangrijk. En het was duidelijk dat beide docenten heel wat kennis op dit gebied hebben. Dit was geen droge bedoening met een cursus die snel wordt doorlopen. Neen, we hebben interactief gewerkt, onze eigen zaken kunnen bespreken, met afwijkingen indien noodzakelijk. Zeer leerrijk.
Johan Debaere, public relations & marketing, Renson Projects
Super boeiend en catchy.
Fabienne Ruttens, marketing communicatie, Bofrost Zentrale Belgiën
Doelgroep
Deze opleiding richt zich tot alle marketeers en communicatieverantwoordelijken die zich afvragen hoe content kan helpen bij de realisatie van hun doelstellingen (loyalty, retentie, acquisitie, sales, traffic building, activation …) of die vandaag al in enige mate content inzetten, maar die beter willen plannen (strategie) en uitvoeren (tactiek). Verder ook:
- marketingmanagers
- communicatiemanagers
- productmanagers
- conversation managers
- client relation managers