>> Als je van deze opleiding de zomereditie boekt, heb je recht op gratis AirPods.
Info en voorwaarden op de pagina 'Chill stand is geen stilstand'.
Design Thinking is een methode om op een creatieve en innovatieve manier complexe problemen op te lossen. Kenmerkend is dat ze een vast stramien van 5 stappen doorloopt: informatievergaring, analyse, scherpstellen van het probleem, ideeën verzamelen, prototyping en testen. Bovendien worden de specifieke noden en behoeftes van de eindgebruiker of -consument centraal gesteld en niet die van het projectteam. Deze 'outside in' in plaats van 'inside out' benadering leidt tot onverwachte, innovatieve oplossingen voor je product-, service- of businessmodel. Ontdek in deze 2-daagse opleiding Design Thinking als manier van denken.
Doelstellingen
In deze opleiding leer je feilloos het Design Thinking-proces te doorlopen:
- Je identificeert pijnpunten door de huidige situaties in kaart te brengen.
- Je verbindt deze pijnpunten met bestaande inzichten en onderzoeken.
- Je definieert een actiegerichte invulling van de noden die je identificeerde, met focus op je doel.
- Je gebruikt deze kennis voor ideegeneratie (brainstorming) en vertaalt de inzichten in storyboards en designconcepten.
Resultaat na de opleiding: de aangereikte technieken tillen je ontwerpen naar een hoger niveau en helpen je om je ontwerp naar een specifiek actieplan voor jezelf en je team om te zetten.
Pluspunten
Aan de hand van een 2-daagse praktische oefening, eventueel gericht op je eigen bedrijf, vertaal je meteen inzichten naar de praktijk.
Doelgroep
De opleiding richt zich tot iedereen die complexe problemen op een creatieve manier in kaart wil leren brengen en oplossen waaronder:
- zaakvoerders
- general managers
- business development managers
- hr- en learning managers
- projectmanagers
- productmanagers
- marketeers
- UX en UI designers
- client experience medewerkers
- business en functionele analisten