Heel wat bedrijven zitten vandaag - voor een stuk - nog in een traditioneel marketing- en salesmodel. Maar het besef groeit dat zij op deze manier klanten en prospecten niet efficiënt of zelfs helemaal niet meer bereiken. Voor de marketing- en salesverantwoordelijken stelt zich dan de vraag: 'Hoe kan ik met digitale marketing weer aansluiting vinden bij mijn doelgroep?'
Je hebt al gehoord van termen zoals customer journey, marketing automation, inbound- of content marketing en de eerste stappen richting online marketing en online adverteren zijn gezet.
De uitdaging is: hoe maak je de vertaalslag naar een volwaardige digitale marketingaanpak? In deze 2-daagse opleiding leer je om die switch te maken.
Heb je eerder nood aan een gedegen kennis van de basisconcepten van marketing? Dan kan de tweedaagse Marketing: Basisopleiding de oplossing zijn voor je.
Doelstellingen
In deze opleiding leer je wat de mogelijkheden zijn van digitale marketing en hoe dat voor jouw bedrijf het verschil kan maken. Je evolueert naar een volwaardige digitale marketingaanpak.
Na deze opleiding heb je relevante en praktische kennis van:
- wat digitale marketing nu precies is;
- welke aspecten van digitale marketing binnen de capaciteiten, plannen en budgetten van je bedrijf passen;
- de opmaak en onderdelen van een digitaal marketingplan;
- maar vooral ook hoe het jou en je bedrijf kan helpen om je doelstellingen te bereiken.
Getuigenissen
De cursus was zeer praktijkgericht en in verstaanbare taal gebracht!
Sofie Wijmeersch, MarCom Officer, Bekaert Maccaferri Underground Solutions
De opleiding was een uitstekende inleiding en basis van digitale marketingtechnieken. Alles werd besproken zonder te veel in detail te treden. Het werd uitgelegd op een duidelijke en overzichtelijke manier.
Lander Veelaert, Group Project Manager, BD myShopi
Ik ben in contact gekomen met de praktische insteek naar de sociale mediaplatformen en marketing automation. Goed onderbouwd en vanuit de werkvloer gegeven.
Stefan Versweyveld, Marketing & Sales, Group Peeters OIW
Doelgroep
Deze opleiding is ideaal voor sales- en marketingverantwoordelijken die merken dat hun traditionele offline aanpak niet (meer) werkt en die willen weten hoe ze hun bedrijf op de digitale kaart kunnen zetten.