E-mailmarketing is nog steeds een van de meest effectieve kanalen in de marketingmix om prospecten te converteren naar klant en klantenretentie te verhogen. Veel bedrijven verwaarlozen deze vorm van communicatie of gebruiken het kanaal verkeerd: nieuwsbrieven worden onregelmatig uitgestuurd of informatie die de doelgroep niet aanspreekt wordt opgenomen in de mailings. Het gevolg is dat respons uitblijft en de ROI is beneden alle verwachtingen. Ontdek in deze opleiding hoe het wél moet.
Doelstellingen
In deze opleiding leer je aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk hoe je een krachtige e-mailmarketingstrategie ontwikkelt waarmee je je marketingobjectieven kunt bereiken. Er is voldoende tijd om je eigen situatie te bespreken en je krijgt praktische tips ter verbetering.
Na de opleiding ken je de antwoorden op volgende vragen:
- Wat is de rol van e-mailmarketing in marketing automation?
- Hoe zet je e-mail in om de beste resultaten te halen?
- Wanneer is e-mail niet het meest geschikte kanaal?
- Hoe zet je e-mail in om prospecten te converteren naar klant?
- Hoe zet je e-mail in om klanten te laten groeien?
- Hoe maak je e-mails die aanspreken en aanzetten tot actie?
- Wat zijn typische geautomatiseerde e-mailmarketing flows die niet mogen ontbreken in je marketingstrategie?
- Hoe organiseer je je intern rond e-mailmarketing en marketing automation?
- Hoe interpreteer je de resultaten van je e-mailcampagnes?
- Hoe verbeter je de resultaten van je e-mailmarketing strategie?
Pluspunten
- Eigen voorbeelden - vooraf doorgestuurd - worden tijdens de opleiding besproken.
- Dankzij e-coaching krijg je tot 2 maanden na de opleiding individuele feedback op een van je e-mailcampagnes.
- Ervaren trainer die aandacht heeft voor valkuilen, oplossingen, tips en trucs en de juiste tools biedt voor efficiënte e-mailmarketing.
Getuigenissen
Deze cursus behandelt alle belangrijke punten waar je rekening mee dient te houden bij het schrijven, opstellen, verzenden en beheren van nieuwsbrieven. Aan de hand van mooie voorbeelden leer je de do's en don'ts. Je krijgt veel interessante en direct toepasbare leerstof. Nooit gedacht op 1 dag zoveel bij te leren.
Kenny Stals, communicatieverantwoordelijke, Katholieke Hogeschool Limburg
Handige leidraad gekregen om de eigen nieuwsbrieven te evalueren en om te vormen tot performante communicatietools.
Jan Gommers, webmedewerker, Provinciebestuur Vlaams-Brabant
Bruikbare praktische tips, tricks en oefeningen. Ik doe al 2 jaar e-mailcampagnes maar het is goed dat de aandacht nog even gevestigd wordt op de belangrijkste aandachtspunten en vernieuwingen binnen dit werkveld.
Pauline Holvoet, trade & retail marketeer, Dassy Europe
Een interessante opleiding waar alle punten van mailings aan bod komen, zowel het opstellen van de mailing als de implementatie in de marketingmix komen aan bod. De opleiding vond plaats in een kleine, interactieve groep en werd gegeven door een enthousiaste persoon die haar kennis op een leuke manier overbrengt. De tips zijn ook allemaal makkelijk in de praktijk om te zetten. Kortom, een opleiding die je zeker moet gevolgd hebben!
Katia Van Den Bogaert, marketing coördinator, Rombouts Koffie
Doelgroep
Iedereen die zijn/haar (basis)kennis in e-mailmarketing wil verbreden.
- marketingverantwoordelijken
- communicatiespecialisten
- marketingassistenten
- zaakvoerders
Er is geen voorkennis vereist om de cursus te volgen.