Als online marketeer spendeer je veel tijd en geld om bezoekers naar jouw website te lokken. Maar hoe ga je het succes van jouw acties meten? En wat vertellen de impressies, clicks en conversies over het websitegedrag van jouw bezoekers?
Ongeveer 1 op de 2 online websites wereldwijd gebruikt Google Analytics om websitebezoeken te meten. Recent kwam het bericht dat alle gebruikers moeten overschakelen naar een nieuwe versie van het programma: nl. GA4. Want in juli 2023 stopt de gewone Google Analytics met het verzamelen van data. Alle hens aan dek dus, om de nieuwe versie te leren kennen en te implementeren!
Doelstellingen
Na afloop van deze opleiding kan je:
- de nieuwe functionaliteiten van GA4 benoemen en toepassen
- GA4 installeren, wetende wat daar allemaal bij komt kijken
- interactief met rapporten werken binnen de nieuwe versie
- een eenvoudig dashboard maken op basis van de data die je met GA4 hebt verzameld
Pluspunten
Een doorgewinterde 'webexperte', mét een Google Analytics Individual Qualification, geeft de opleiding.
Getuigenissen
Je krijgt een goed basisinzicht in de werking van Google en leert dat je bij het interpreteren van de gegevens rekening moet houden met het feit dat er bepaalde elementen zijn die het werkelijke beeld beïnvloeden.
Karolien De Gendt, marketingverantwoordelijke, Goedhart Repro
Ik vond de opleiding helemaal in orde, zowel inhoudelijk als organisatorisch. Een echte aanrader!
Tessa Tomsin, Communications Assistant, Loyens & Loeff Advocaten
Doelgroep
Deze praktische opleiding richt zich tot deelnemers die over een Google Analytics account beschikken, maar nog niet of slechts beperkt vertrouwd zijn met de diverse mogelijkheden van Google Analytics 4. Ook mensen die nog geen of beperkte kennis hebben van Google Analytics, zijn van harte welkom.
- onlinemarketeers
- web analytics verantwoordelijken
- webmasters
- online communicatiemedewerkers
- zaakvoerders en bedrijfseigenaren