Marketeers zijn al decennia op zoek naar hoe je met een product viraal kan gaan. Al die tijd werd er gezocht naar dé formule en niet gevonden. Maar wat de mens niet kan bedenken, is wel te vinden in de natuur.
In 2020 hebben we met zijn allen lijfelijk ervaren hoe krachtig een virus kan toeslaan en hoe razendsnel zo’n pandemie zich weet te verspreiden over onze planeet; maar vooral hoe disruptief de gevolgen kunnen zijn.
Door pandemieën te bestuderen en te begrijpen, kan je waardevolle inzichten verwerven die je kan inzetten voor het succes van je eigen virale businessstrategie. Er zijn immers duidelijke parallellen tussen de werking van een biologisch virus en een virale businessstrategie. Wat die precies zijn en hoe jij ze kan inzetten in je marketing, leer je in deze opleiding Viral Marketing gebaseerd op de ZOONOTIC strategie van Carole Lamarque.
Doelstellingen
In deze opleiding leer je:
- Hoe je voor een virale exponentiële groei van je product of dienst kan zorgen
- Op welke manier je je medewerkers kan warm maken voor de disruptieve marketingaanpak
- Wat je dient te doen om je brand power & naamsbekendheid te vergroten
- Wat de link is tussen de intelligente verspreidingsstrategie van virussen en business strategieën, leiderschap en communicatiestijlen
- Hoe je je eigen Zoonotic strategie en actieplan kan opstellen om in de snel veranderende wereld te overleven
- Hoe je kan anticiperen op ‘virale aanvallen’ van concurrenten om zo het eerste initiatief in de markt te kunnen nemen
Getuigenissen
Zeer veel praktische toepassingen en brainstorm samen met de lesgever over wat goed zou werken voor ieders specifieke business. Top!
Sanne Van Reeth, web & social media beheerder, Mylène
Oversteeg m'n verwachtingen! Heel hands-on en bruikbaar!
Brian Vangoetsenhoven, Customer Delight Marketeer, Group A
Doelgroep
Deze opleiding is geknipt voor:
- Marketing verantwoordelijken
- Communicatie verantwoordelijken
- Social Media verantwoordelijken
- Marketing Managers
- Brand Managers
- Productmanagers