Door de digitale revoluties van de laatste decennia hebben de consumenten en klanten meer en meer de touwtjes in eigen hand genomen: ze bepalen zelf wat ze juist willen en in hun eigen zoektocht beïnvloeden ze anderen (on)bewust.
Centraal in deze nieuwe manier van “promoten” zijn de talloze reviews en klantenfeedback, die meer en meer de kracht van volwaardige marketingcampagnes krijgen. Meer zelfs, een efficiënt “review”-management haalt goedkopere en betere resultaten dan de meeste traditionele media-investeringen.
Inzetten op reviews, feedback of klantentevredenheid is dan ook de eerste stap richting een volwaardige vorm van contentmarketing en communitybuilding.
Doelstellingen
Na afloop van deze cursus:
Kan je zelf aan de slag om reviews te integreren als deel van het marketingplan.
Kan je gestructureerd en continu feedback vragen aan bestaande klanten en deze verspreiden via de eigen kanalen (social media of website) of via derden (trustpilot.com...).
Ben je ook in staat om deze reviews te analyseren en om te zetten in een contentplan en zelfs in communitybuilding rond je merk, product of service.
Ben je helemaal up-to-date met de laatste modellen en bevindingen rond lead generation, customer decision journey, SAVE model...
Pluspunten
Waarom wordt reviewmarketing beschouwd als dé marketool van morgen?
Het is dé manier om je contentmarketing en leadgeneration naar een hoger niveau te tillen!
Feedback van bestaande klanten biedt de beste garanties om nieuwe klanten aan te trekken.
Reviews zijn daarnaast een zeer kostenefficiënte manier om:
tevredenheid te toetsen (en eventueel meer business te halen uit bepaalde klanten)
content te genereren
communities op te bouwen
nieuwe klanten aan te trekken
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor marketeers, zowel binnen b2b als b2c sector!
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.