Klanten worden almaar kritischer, mondiger en ongeduldiger. Via het internet vinden ze zonder moeite de weg naar jouw concurrenten. Hoe zorg je ervoor dat ze toch voor jou kiezen? Prijsverlagingen zijn niet duurzaam, productverbeteringen moeilijk en tijdrovend. Zet liever in op een optimale klanttevredenheid en klantenervaring. Dat levert je een blijvend competitief voordeel op. Hoe? Door de best practices van service design te volgen. Je ontdekt ze tijdens deze opleiding.
Doelstellingen
Service design draait om het ontwerp van end-to-end service delivery. Tijdens elk contact met de klant moet je de klanttevredenheid en klantenervaring optimaliseren. Dat betekent dat service design geen zaak is van alleen de verkoopafdeling of de helpdesk. Het is een strategie voor de hele organisatie – ook voor de medewerkers ‘achter de schermen’. Tijdens deze opleiding doorloop je dan ook alle fases van goede dienstverlening. Je leert hoe je:
- De servicebehoefte van uw klant correct inschat
- De juiste prioriteiten stelt voor uw dienstverlening
- De context schept voor een aangename klantenervaring
- De contacten tussen uw klanten en uw medewerkers stroomlijnt
- Een scheefgegroeide klantenrelatie toch nog rechtzet
- De effectiviteit van uw dienstverlening in cijfers vat
Bovendien ontdek je niet alleen hoe je een soepele dienstverlening ontwerpt, maar ook hoe je die in de markt zet. Om zo een beslissende voorsprong te nemen op je concurrenten.
In 2 dagen tijd krijg je een schat aan praktische inzichten die je onmiddellijk toepast in je eigen organisatie. Je verlaat de opleiding met een goedgevulde toolkit van concepten en best practices. Het kost je na deze opleiding geen moeite om een servicedesignproject van a tot z te begeleiden:
- Je overtuigt alle stakeholders van het belang van service design en start het project op.
- Je stelt een servicedesignteam samen met vertegenwoordigers uit alle geledingen van de organisatie.
- Je stimuleert en begeleidt het creatieve denkproces rond verbeterde dienstverlening.
- Je coördineert de implementatie van nieuwe werkmethoden.
- Je evalueert en stuurt zo nodig bij.
Getuigenissen
Er werd goed uitgelegd wat service design is en wat het niet is. Er was voldoende theoretische onderbouw. De trainer vulde die aan met praktijkvoorbeelden, waardoor het tastbaar werd.
Alex Van Loon, adviseur, Provinciebestuur Antwerpen
No non-sense, straight forward, logisch, simpel model om grote veranderingen te bekomen. Onderbouwd met een stevige dosis aan ervaring en opgebouwde expertise. Een opleiding gevuld met 'aha' momenten is altijd een aanrader. De Service Design opleiding helpt bij het bekomen van een dienstverlening afgestemd op de klantverwachting, die voldoet aan de klantbehoefte of deze overtreft. Tijdens deze oefening wordt steeds aandacht besteed aan de visie van het bedrijf en het draagvlak bij de medewerkers. Een totaalconcept voor echte service improvement of service design. De dag erna kan je ermee aan de slag, een absolute aanrader!
Soufiane Hamdaoui, vendor manager, Essent Belgium
Pluspunten: praktijkgerichte lesgever, was TOP, kort maar krachtige opleiding. Deze opleiding was zelfs boven mijn verwachting door de manier van aanpak (in groepen iets uitwerken). Daarvan heb ik veel bijgeleerd.
Annick Van den Berghe, teamleader, Wolters Kluwer Belgium
Doelgroep
Deze opleiding is er voor iedereen die op zoek is naar praktische inzichten rond de bevordering van een optimale klanttevredenheid en klantenervaring:
- service directors
- operationele servicemanagers
- businessmanagers
- procesmanagers
- kwaliteitsmanagers
Enige ervaring rond operationeel servicemanagement is wel vereist.