Storytelling gaat over het toevoegen van emotionele, rationele of zelfs esthetische lijnen aan je communicatie, om mensen mee te nemen in een verhaal waarin ze zich herkennen, waarover ze kunnen meedenken en sterker nog, dat ze graag verder vertellen. Met storytelling til je de content marketing initiatieven naar een hoger niveau. Want hoe kan je de aandacht houden van diverse doelgroepen als het louter om een verkooppraatje gaat of de voorstelling van droog cijfermateriaal? Ontdek hier wat goede storytelling is en kan doen.
Doelstellingen
In deze training krijg je een combinatie van theoretische inzichten en praktische oefeningen. Je schrijft je eigen 'story'. Alle teksten worden herschreven en geanalyseerd:
- Waarom leest de ene tekst vlotter dan de andere? En waaraan ligt dat dan?
- Hoe ga je om met ritme, structuur, doelgerichtheid ...?
Of het nu gaat om marketingacties, corporate of interne communicatie, deze praktische inzichten zijn toepasbaar voor alle geschreven teksten, maar evengoed voor speeches en presentaties. Storytelling is altijd een heldere, boeiende dialoog met je doelgroep, ongeacht het medium.
Getuigenissen
Ik lees graag de schrijfsels van de docent. Hij beheerst de materie perfect en ademt storytelling. Zeer onderhoudend en leerrijk. Geeft je zin om ermee aan de slag te gaan.
Annick Thewissen, copywriter, Brouwland
De docent had veel ervaring en kon de opleiding boeiend en dynamisch brengen.
Karen Van den Branden, teammanager Language Services, AG Insurance
Doelgroep
Deze opleiding is interessant voor bedrijfsleiders, managers, leidinggevenden, leden van de commerciële directie, marketingmanagers, zelfstandigen en al wie verantwoordelijk is voor professionele communicatie en presentaties.