Programma
A. The times, they are a-changin’ (Bob Dylan)
We zoomen even in op de snel veranderende tijden op vlak van leren. Zitten we in een verandering van tijdperk, of in een tijdperk van verandering?
B. What’s in a name
- Wat is blended learning?
- Welke verschillende vormen bestaan er en hoe ga je er concreet mee aan de slag?
- We gaan na welke ladingen de term blended learning allemaal dekt.
C. Ervaringen
Ervaringsuitwisseling over leren binnen bedrijven. Wat werkt, wat werkt niet (meer)?
D. Technologie
Wie blended zegt, dient onomwonden ook aan technologie te denken. We staan kort even stil bij enkele technologische (r)evoluties die een impact hebben op blended leren, zoals mobile, gamification en xAPI.
E. Chop, blend, serve
Hoe ga je nu concreet aan het werk? Net zoals een volleerd chef hebben we nood aan een recept en ingrediënten om tot de perfecte mix te komen.
- Chop: “Cut the pizza in 4 pieces! I’m not hungry enough for 6” (Yogi Berra): wat is bit€ sized leren en hoe doe je dat?
- Blend: “It’s how you combine flavors that sets you apart” (Wolfgang Puck): hoe distilleer je de verschillende leercomponenten en hoe kies je vervolgens de juiste methodiek.
- Serve: “We eat with our eyes first” (Giada De Laurentiis): De manier waarop het blended traject aangeboden wordt, speelt ongetwijfeld ook een rol. Welke do’s-and-don'ts detecteren we hier?
F. Iedereen curator
Een blended approach vereist een andere invulling van de L&D-functie. We dienen meer en meer richting 'content curation' te gaan. Wat is 'content curation' en hoe begin je eraan?
G. Tools?
We zoomen in op enkele tools die kunnen ingezet worden in de blended mix. We bekijken welke mogelijkheden best aansluiten bij je organisatie: video, audio, social en e-learning, ...
H. En nu aan de slag!