

1.599,- (excl. btw)

Opleiding


NCOI Learning




84


Effectief communiceren gaat niet altijd vanzelf en loopt vaak niet van een leien dakje. Is de sfeer op jouw werkplek onverschillig of net gespannen? Voel je jezelf soms onzichtbaar in vergaderingen? Of botert het niet meteen met je nieuwe team? Dat is uiteraard vervelend. Maar er is goed nieuws: veel hangt af van je eigen manier van communiceren. De theorie van de axenroos en de kernkwadranten geven je een stevige houvast om je persoonlijke communicatiestijlen te herkennen. Tijdens deze opleiding ontdek je jouw stijl en leer jeĀ de invloed ervan op anderen te begrijpen.
Inzicht in je kernkwadranten is maar het begin. Want effectief communiceren leer je al doende. Dus focust deze 2-daagse opleiding op de praktijk: oefeningen, rollenspelen, cases ... Gaandeweg leg je je eigen sterktes en blinde vlekken bloot, en ondervind je hoe je constructief feedback geeft, invloed uitoefent en conflictsituaties omzeilt of ontzenuwt. Kortom: cruciale verbale en non-verbale communicatievaardigheden voor de werkvloer Ʃn daarbuiten.
Het resultaat van deze opleiding?
Zeker genoegĀ ruimte voor zelfreflectie, leren op eigen tempo. Tijd genoeg om de praktische oefeningen af te maken. Je werkt uit je eigen case en dat vind ik zeer belangrijk!
Cindy Raes, accountmanager, Zetes Cards
De trainer beheerste de materie volkomen. Ze straalde rust uit en stelde de cursisten op hun gemak. De combinatie van les krijgen en oefeningen maken vond ik super. DaaromĀ ga ik deze cursus zeker bij mijn collega's aanraden. Ik had een zeer goed gevoel op het einde van de opleiding. Het was ook een toffe groep, zeer homogeen.
Leo Goormans, Service Manager, Telenet
De positief coachende docent maakte de opleiding zo interessant en praktijkgericht mogelijk. Aan de hand van een toepasbaar model gaf de docent een kader dat je effectief in de praktijk kan gebruiken.
Joris Vanormelingen, beleidsondersteuner, Vlaamse Overheid - Agentschap Overheidspersoneel
De cursus was zeker geslaagd mede door de zeer goede docente die dankzij haar psychologische achtergrond elke leerling kon bijsturen.
Wendy Smits, Senior Technical Service Engineer, Kaneka Belgium
De opleiding voldeed aan meer danĀ mijn verwachtingen en gaat veel verder dan communiceren alleen. Ze geeft je inzicht in de diversiteit van personen en hoe ermee om te gaan tijdens het communiceren.
Marnic De Kimpe, Process Analyst CI, P&V Verzekeringen
De opleiding houdt je een spiegel voor over je communicatie en daagt uit om het beter te doen. Hier kan ik mee aan de slag, zowel professioneel als privƩ. Sabine is een prima trainer, het blijft boeiend. De oefeningen zijn volledig toegespitst op de ervaringen van de deelnemers.
Inge De Petter, Decision Maker Consumer Loans, Record Credits
Deze opleiding is heel waardevol voor iedereen die zijn of haar communicatiestijl verder wil professionaliseren, verfijnen en kracht bijzetten.
Professionals en leidinggevenden die hun persoonlijke effectiviteit willen versterken en constructief willen leren omgaan met moeilijke gesprekken en spanningen.
Zorgprofessionals (zoals ziekenhuizen, woonzorgcentra, thuisverpleging en revalidatiecentra) die dagelijks geconfronteerd worden met emotioneel beladen situaties en daar verbindend mee willen omgaan.
HR-medewerkers en leidinggevenden die teams beter willen begeleiden in feedbackgesprekken, conflictoplossing en samenwerking.
Administratieve en ondersteunende functies die duidelijke en verbindende communicatie willen inzetten om misverstanden en frustraties te vermijden.
Kennis van de Axenroos is buitengewoon waardevol voor iedereen die geregeld communiceert of in groep werkt. Dit model vertrekt van de vaststelling dat spontaan, onberedeneerd gedrag een voorspelbare dialoog van actie en reactie uitlokt. Wie zich bewust is van deze mechanismen en deze bijstuurt, communiceert constructiever en krijgt meer van zijn collega's en medewerkers gedaan. Een echte 'eyeopener' waarvan je in én buiten het bedrijf nog lang de vruchten plukt!
Wij geloven graag dat we ons eigen gedrag volledig onder controle hebben. Het Kernkwadrant® van Ofman prikt door deze mythe heen. Onze kernkwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en allergieën komen subtiel of ongezouten aan de oppervlakte wanneer we communiceren. Klikt het niet, dan botst het: deze kortsluiting maakt samenwerking vaak buitengewoon moeilijk. Door inzicht in het kernkwadrant® begrijpen we meer over de dieperliggende oorsprong van effectief communiceren, succesvolle partnerships én conflicten. Je leert mensen te beïnvloeden en overtuigen, obstructies te omzeilen en misverstanden te voorkomen.
De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaal je zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.

