Een merk staat of valt met het gekozen marketingbeleid. Tijdens deze masterclass Strategisch Marketingmanagement leer je zicht te houden op de veranderende markt om tot een strategisch marketingbeleid te komen. Je ontwikkelt hiervoor een sterke marketingcommunicatiestrategie die onderbouwd is door betrouwbare data, analyses en plannen wat betreft het vergroten van de merkwaarde en de positionering van het merk. Bij deze strategie komen ook onderwerpen als communicatiedoelgroep en -doelstellingen, mediakeuze, budget en optimalisering kijken. De mix van actuele academisme inzichten met praktische toepassing in het werk maakt deze masterclass bijzonder waardevol.
Doelstellingen
De unieke MBA Masterclasses van NCOI zijn speciaal ontworpen voor ambitieuze professionals. Onze Masterclasses onderscheiden zich door hun praktijkgerichte aanpak en worden gegeven door vooraanstaande docenten uit zowel het bedrijfsleven als de academische wereld. Onze ervaren docenten brengen actuele en academische onderwerpen tot leven door ze om te zetten in direct toepasbare inzichten.
Wat onze Masterclasses nog krachtiger maakt, is de mogelijkheid om de opgedane kennis onmiddellijk in jouw organisatie toe te passen. Je zult de aangereikte concepten en vaardigheden integreren in een praktijkgerichte opdracht die specifiek gericht is op jouw eigen organisatie. Hierdoor haal je niet alleen het maximale uit de masterclass, maar boek je ook meetbare resultaten voor jouw organisatie. Kortom, een win-winsituatie om jouw Masterclass-reis tot een succesvol einde te brengen.
Doelgroep
Deze masterclass is bedoeld voor werkende professionals met een hogere opleiding. Als je de ambitie hebt om je kennis en vaardigheden te verdiepen met de nieuwste wetenschappelijke inzichten, dan is deze masterclass geschikt voor jou. De opgedane kennis pas je direct toe in je professionele praktijk.
In de masterclass komen volgende onderwerpen aan bod:
beargumenteren waarom marktgedreven strategisch management en de ontwikkeling van dynamische marketingvaardigheden noodzakelijk zijn voor de continuïteit van een organisatie;
beoordelen hoe ontwikkelingen in de omgeving, de markt, het concurrentieveld, bij klanten en de strategische positie van de eigen organisatie de effectiviteit van de marketingstrategie beïnvloeden;
beoordelen welke marktsegmenten aantrekkelijke doelmarketen zijn voor een organisatie;
alternatieve opties formuleren om een duurzaam concurrentievoordeel te realiseren;
een marketingmix ontwikkelen op basis van een marketingstrategie;
beargumenteren of en hoe een gekozen marketingmix aangepast moet worden in internationale markten;
een plan ontwikkelen voor de implementatie van een marketingstrategie;
beoordelen hoe de effectiviteit van een marketingstrategie kan worden gemeten en beheerst.
De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaal je zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.
Tot 30 % subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vind je hier.
Extra
Planning en locatie De masterclass heeft een doorlooptijd van 3 maanden. Indien je kiest voor de klassikale optie heb je elke twee weken een volledige lesdag. Opteer je voor de online variant, dan voorzien we wekelijks een lesmoment in de voormiddag. Tijdens de laatste paar weken is er geen geplande lesbijeenkomst, zodat je de tijd hebt om de eindopdracht af te werken (in geval je een creditbewijs wil behalen). Zie tabblad data voor de eerstvolgende mogelijkheden.
Creditbewijs Indien je een officieel creditbewijs voor deze masterclass wil behalen dien je te voldoen aan de toelatingsvoorwaarden. Ook dient in dit geval de masterclass te worden afgerond met een evaluatie. Bij voldoende beoordeling ontvang je het creditbewijs MBA Masterclass Strategisch Marketingmanagement met 6 EC credits. Heb je hierover vragen neem dan zeker contact op met onze studiecoach via master@ncoi.be.
Documentatie
Bij inschrijving op deze masterclass krijg je toegang tot onze digitale leeromgeving Canvas. Bij aanvang ontvang je ook het nodige studiemateriaal.
MBA Masterclass Strategisch Marketingmanagement
Een doordacht strategisch marketingbeleid voor een sterk merk
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.