Je hebt een marketing- en salesafdeling. Beide hebben doelstellingen die in een gemeenschappelijke richting wijzen. Marketing zorgt ervoor dat je producten of diensten bekend zijn bij je klanten. Sales zorgt ervoor dat je klanten je producten of diensten ook daadwerkelijk gaan kopen (closing the deal).
Jammer genoeg zitten je sales- en marketingafdelingen op eilanden. Ze praten niet met elkaar en hebben beiden hun eigen manier om resultaten te bereiken. Daardoor zijn de doelstellingen van elk departement niet gekend bij elkaar en niet gealigneerd. Dit zorgt voor onduidelijkheid met een slechte communicatie als gevolg. Hoe zorg je ervoor dat je sales- en marketingafdelingen met elkaar dialogeren en samen aan hetzelfde zeel gaan trekken?
Enter Smarketing. Smarketing heeft als uitgangspunt het samenbrengen van sales- en marketingprocessen. Met de Smarketing methodiek verhoog je de efficiëntie van sales en marketing en behaal je betere bedrijfsresultaten. Tijdens deze 2-daagse opleiding delen een expert in sales en een expert in marketing hun Smarketing inzichten zodat jij je sales- en marketingprocessen kan aligneren en duurzame successen kan boeken.
Doelstellingen
In deze interactieve tweedaagse leer je:
wat de insteek van smarketing is en welke fundamentele principes hierbij horen;
hoe je je kwantitatieve en kwalitatieve sales- en marketingdoelstellingen voor het komende jaar helder krijgt;
wat de rol van smarketing is in het bereiken van je doelstellingen;
hoe je je klantenportefeuille kan verdelen in ideale ABC-segmentaties;
hoe je je doelgroep het best benadert;
hoe je de behoeftes van je doelgroep tastbaar kan maken;
hoe je van cold calling naar warme leads gaat;
hoe je met smarketing technieken om je netwerk kan activeren om nog efficiënter je doelstellingen te behalen;
hoe je haalbare smarketing doelstellingen opstelt voor je sales en marketing team;
hoe je je team meekrijgt in een smarketing aanpak.
Doelgroep
zaakvoerders
sales- en marketingmanagers die op zoek zijn naar manieren om efficiëntere resultaten te boeken met hun sales- en marketing
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.