Hoe zorg je ervoor dat jouw content niet alleen gevonden wordt in Google maar ook in AI-gestuurde zoekresultaten van tools zoals ChatGPT, Gemini, Perplexity of AI overviews?
In deze hands-on workshop verleg je je focus van klassieke SEO (Search Engine Optimization) naar GEO (Generative Engine Optimization). Want AI-zoekmachines crawlen, interpreteren en presenteren informatie op een andere manier.
Onder begeleiding van SEO-specialist Frederik Vermeire (Ants agency) leer je hoe je content structureert, optimaliseert en publiceert om op te duiken in zowel klassieke zoekresultaten als AI-antwoorden. Je krijgt niet alleen inzichten, maar ook tools en technieken die je meteen kan toepassen op je eigen content.
Doelstellingen
Na deze opleiding:
- begrijp je hoe AI-zoekmachines werken en wat GEO betekent;
- ken je het verschil tussen SEO en GEO – en wanneer je wat toepast;
- weet je hoe je jouw content optimaliseert voor AI-resultaten;
- leer je hoe crawlers en indexatie vandaag evolueren;
- heb je tools in handen om je online vindbaarheid gericht te verbeteren.
Deze opleiding scoort
8.4
Getuigenissen
De opleiding was heel praktijkgericht en er werd zelfs een kleine audit voorzien van de bedrijven. Heel interessant!
Sarah Steemans, Marketeer, Belorta
Actueel, bruikbaar, laagdrempelig, goed uitgelegd!
Ruben Peeters, vertaler, TxT-IBIS
De expertise van de lesgever is zeer doorgedreven, waardoor je met heel wat praktische tools naar huis gaat.
Melissa Van Dessel, communication manager, Innopa
Doelgroep
Deze opleiding is perfect voor:
- marketeers en e-business managers
- webmasters en digital projectleads
- content- en communicatiemanagers
- copywriters en SEO-specialisten
- iedereen die verantwoordelijk is voor online zichtbaarheid