Een brief of e-mail is vaak de eerste kennismaking van de lezer met je bedrijf. Maak je een slechte indruk, dan kan dat je bedrijf klanten kosten. Een verzorgd en goed geformuleerd bericht daarentegen zorgt ervoor dat je de lezer meteen vertrouwen geeft. Het is belangrijk dat je berichten goed overkomen, foutloos zijn en de aandacht vasthouden. Ze moeten niet alleen leesbaar en boeiend zijn, maar ook relevant én duidelijk. Een direct duidelijke tekst is klantvriendelijk, heeft een heldere opbouw en prikkelt de lezer. Die wíl verder lezen want hij wil antwoord op de vragen waarmee jij hem hebt verleid.
Is het schrijven van zakelijke e-mails, memo’s en brieven een belangrijk onderdeel van je werk? Wil je deze teksten vlotter schrijven én met meer effect? Dan is deze training echt iets voor jou. Er wordt aandacht besteed aan de verschillende facetten van zakelijk schrijven. Je krijgt praktische handvatten aangereikt die je direct op je eigen teksten kan toepassen.
Doelstellingen
Tijdens deze schrijftraining leer je hoe je brieven, mails en berichten levendiger, vloeiender en klantgerichter opstelt. Een moderne, frisse stijl is per slot van rekening essentieel voor een positieve indruk.
Je leert:
- je lezer of je doelgroep inschatten
- de eigenschappen van een e-mail en brief
- de strategie voor een positieve boodschap
- de strategie voor een negatieve boodschap
- het leescomfort voor je lezer optimaliseren
Inclusief service van de trainer: je stuurt vooraf je teksten door, zodat ze al van feedback voorzien worden. Aan de hand van tips kun je meteen met je eigen materiaal aan de slag. Wij zorgen ervoor dat elke tekst prettig wordt om te lezen!
Getuigenissen
Bij het buitengaan wil je onmiddellijk beginnen schrijven en al de standaardbrieven binnen de firma corrigeren!! Het is fijn om een bevestiging te krijgen dat vlotte, moderne communicatie ook echt kan, zonder 'oude' clichés!!
Daisy Seghers, sales assistant, Akzo Nobel Decorative Coating
Voor mij was dit één van de beste opleidingen die ik tot nu toe kreeg in mijn carrière (5 jaar).
Daphne Vennekens, Electrabel Netten Vlaanderen
Cursus is zeer praktisch, met de vele voorbeeldbrieven. Op eenvoudige manier worden de belangrijkste aandachtspunten weergegeven.
Sabine De Smet, junior manager CSC, Nationale Loterij
Korte maar heel bruikbare opleiding. Voor een bedrijf én zijn medewerkers is het belangrijk dat de correspondentie bij de tijd blijft.
Ingrid van Schoor, management assistant, P&V Verzekeringen
De opleiding is zeer leerrijk (praktisch gezien) doordat je je eigen materiaal mag meebrengen en zelf kan verbeteren. Dit ga ik dan ook toepassen in de praktijk zodat er meer duidelijke taal wordt gesproken! Het enthousiasme van de docente werkt aanstekelijk!
Cathy Verschelden, administratief assistent, Maatschappij Linkerscheldeoever
Praktijkgerichtheid, talrijke voorbeelden, duidelijke uitleg.
Veerle Taekels, directieassistente, Koninklijk Museum voor Midden-Afrika
Doelgroep
Deze schrijftraining is bestemd voor iedereen die een zakelijke correspondentie voert met interne en externe klanten, of het nu gaat om brieven, e-mails, berichten, korte teksten in nieuwsbrieven of op de website:
- managementassistants
- (directie)secretaresses
- officemanagers
- administratieve medewerkers
- medewerkers communicatie