Vlotte communicatie. Daarmee staat of valt de werkrelatie tussen jou, als leidinggevende, en je medewerker. Ben je je voldoende bewust van je eigen communicatiestijl en aanpak? Van de impact op je medewerkers? En hoe ga je om met weerstand, kritiek en emoties? Deze communicatietraining voor leidinggevende functies vertrekt vanuit je eigen gewoontes. Ze geeft je vervolgens de methodes en inzichten mee om bewuster en overtuigender te communiceren. En om lastige boodschappen te brengen met tact en de juiste toon.
Doelstellingen
In deze interactieve, praktische 2-daagse opleiding:
- krijg je voeling met je communicatiestijl en die van anderen. Je leert boodschappen daarop af te stemmen. De feedback van je trainer en medecursisten geven je inzicht in je sterktes en werkpunten;
- scherp je je vaardigheden aan tijdens rollenspelen en intensieve oefeningen. Denk bijvoorbeeld aan functionerings- en evaluatiegesprekken, beoordelings- en coachinggespreken, werkoverleg en feedbackgesprekken;
- ga je aan de slag met cases die je zelf aanbrengt – een relevantere oefening bestaat niet.
De uitkomst van deze communicatietraining? Je staat sterker als leidinggevende en behaalt sneller resultaat, omdat je vlotter van gedachten wisselt met je medewerkers. Na de training neem je deze vaardigheden mee naar kantoor:
- Een gesprek doeltreffend voorbereiden
- Constructief feedback geven
- Actief luisteren naar je medewerkers
- Vragen stellen met focus op coaching
- De boodschap achter de boodschap detecteren
- Non-verbale communicatie bewust gebruiken
- Moeilijke gesprekken tot een goed einde brengen
- Een kader scheppen voor regels en afspraken
- Medewerkers beter motiveren, waardoor ze meer renderen
- Omgaan met tegenwerpingen, kritiek en emoties
Pluspunten
Interactieve en praktische training.
Aan de slag met eigen cases.
Deze opleiding scoort
8.4
Getuigenissen
Een frisse kijk op communicatie met verhelderende inzichten gestoeld op nuttige theoretische modellen: een echte eye-opener!
Christophe Vandierendonck, manager, Unicontrol Commodity
Zeer interactieve opleiding, goed onderbouwd, onmiddellijk in praktijk toepasbaar, niet theoretisch! Deze opleiding heeft me enorm veel geleerd. Mijn verwachting was dat ik mijn communicatie zou verbeteren doch ik heb eerder geleerd te communiceren. Niet alleen heb ik nu veel meer inzicht in het mechanisme van communicatie, ik ben ook mezelf tegengekomen. Een aanrader voor iedereen!
Dirk Van den Berg, finance manager, Lima
De theorie wordt aan de hand van voorbeelden en rollenspelen naar de praktijk vertaald. De groep bestond uit personen van verschillende bedrijven, elk met hun eigen kader en problemen: dit was verrijkend.
Ann Boodts, verantwoordelijke, Record Bank
De inhoud en de aanpak van opleiding waren verrassend goed. De trainster heeft duidelijk een zeer brede expertise op het vlak van communicatie en weet deze te combineren met haar creatief talent.
Sofie Witdouck, Risk Officer Strategie Underwriting, ING Life Belgium
De opleiding beantwoordde aan mijn verwachtingen omdat ik vele zaken al in de praktijk kan toepassen.
Frank Van Roosmalen, Head of Pharmaceutical Operations, Multipharma
Een zeer praktisch gerichte opleiding. De docent speelt zeer goed in op de noden van de groep.
Rita Dielen, vennoot-bestuurder, Advicegroup & Walraevens
Doelgroep
Je wilt groeien als leidinggevende? Je voert geregeld persoonlijke gesprekken met medewerkers en ziet het belang in een goede relatie? Dan is deze communicatietraining jou op het lijf geschreven.