Conflicten kunnen inspirerend werken. Dat is waar..., maar het is ook gemakkelijk gezegd! Je weet immers uit de praktijk dat conflicten vooral een destructief effect hebben op de productiviteit en de werksfeer. Toch kan je er iets aan doen! Dankzij gepaste reacties kan je als leidinggevende bijdragen tot de oplossing van het conflict. Je kan er in elk geval voor zorgen dat je niet in een conflictspiraal terechtkomt. Hoe? Dat leer je in deze opleiding.
Doelstellingen
Constructief omgaan met conflicten een makkie na deze opleiding? Dat kan helaas niemand beloven. Want conflicten zijn complex. Wat garandeert deze praktische opleiding je wél?
- Je leert een conflict ābij de horensā teĀ vatten in plaats van het te mijden.
- Je leert een conflict juist te interpreteren.
- Je weet het potentieel in conflicten te benutten.
- Je kan communicatieproblemen onder handen nemen.
- Je kan lastige gesprekken faciliteren.
- Je weet hoe je gefaseerd tot duurzame oplossingen kan komen.
Na deze praktische training beschik je over een breed denkkader, een structuur en een houvast waarmee je in volle vertrouwen conflicten aanpakt. Als betrokken partij. Als bemiddelaar.
Pluspunten
- Sterke theoretische basis Ʃn focus op het praktische.
- Veel herkenbare voorbeelden en cases uit de dagelijkse praktijk.
- Ruimte voor interactie, oefeningen en discussies.
Getuigenissen
GoedeĀ opleiding waarbij deĀ aandachtspuntenĀ nadrukkelijk werdenĀ uitgelegd. De docent die zijn ervaringen deeldeĀ bracht dynamiek en betrokkenheid. De groepsanalyses en -oplossingen werden zeer gesmaakt.
Dirk Ockerman, planningmanager, X-Airservices
Prima opleiding. DeĀ docent houdt de interactie levendig en uitdagend. Ook houdt hijĀ zoveel mogelijk rekening met de verwachtingen/verzuchtingen van de deelnemers en brengt deze netjes in lijn met het onderwerp. Enfin, geen minuut verveeld.
Michel Vandeweeghde, preventieadviseur, DHL Supply Chain
Doelgroep
Deze 2-daagse opleiding is geknipt voor professionals die doeltreffend met (samenwerkings)conflicten willen omgaan, in het bijzonder:
- leidinggevenden, (lijn)managers of diensthoofden die medewerkers (bege)leiden en conflicten in hun team constructief wensen aan te pakken
- (staf)medewerkers
- hr-professionals die conflictpreventie en/of conflicthantering in hun organisatie willen versterken