België is een KMO-land met een bloeiend ondernemerschap. Maar in een wereld waar klanten steeds kritischer en beter geïnformeerd zijn, is traditionele marketing niet langer voldoende. Hoe zorg je ervoor dat jouw KMO opvalt, je vertrouwen opbouwt en klanten langdurig aan je bindt?
In deze opleiding leer je hoe je moderne marketingmodellen – zoals SAVE en Customer Journey "Klantreis" - toepast om waarde en vertrouwen te creëren. Onder begeleiding van marketingexpert Igor Nowé ontdek je hoe je bestaande klanten benut en nieuwe klanten bereikt met strategieën die écht werken in een B2B- of B2C-context.
Doelstellingen
Na deze opleiding kan je:
Verschillende basismodellen zoals SAVE toepassen voor een klantgerichte marketingaanpak;
Vertrouwen opbouwen en waarde creëren met behulp van het Customer Decision Journey model;
Marketingelementen strategisch inzetten voor klantloyaliteit en meer verkoop;
Een commercieel plan uitwerken dat aansluit bij de behoeften van B2B- en B2C-klanten.
Pluspunten
Toegang tot praktische marketingmodellen en inzichten die direct toepasbaar zijn;
Je stapt buiten met eerste versie van een commercieel marketing plan;
Inclusief gratis exemplaar van Marketing: Reinventing the Basicsvan docent Igor Nowé;
Na afloop een uur e-coaching met de docent. Het uur e-coaching is op te nemen binnen de 2 maanden na de opleiding.
Doelgroep
Deze opleiding is geschikt voor:
Managers, professionals en bedrijfsleiders die verantwoordelijk zijn voor marketing (en sales) in een KMO-omgeving met B2B- of B2C-klanten.
Een moderne kijk op marketing. Het traditionele 4P-model (Product, Prijs, Plaats, Promotie) maakt plaats voor een klantgerichte aanpak: Solution, Access, Value en Education. Dit model speelt in op de behoeften van de moderne consument, die beter geïnformeerd en minder merkloyaal is. Door oplossingen te bieden en waardevolle content te delen, maak je van consumenten loyale klanten.
Maslow-piramide:
Hoe pas je de piramide van Maslow toe op jouw merk en marketing? Succesvolle merken begrijpen de behoeften en drijfveren van hun klanten. Door in te spelen op fundamentele motivaties, zoals erbij horen of zelfontplooiing, creëer je een sterke band met je doelgroep.
Customer Decision Journey:
Inzicht in de klantreis en hoe je vertrouwen opbouwt tijdens dit proces.
Flip the funnel:
Gebruik bestaande klanten strategisch voor nieuwe groei.
Contentmarketing:
Hoe maak en verspreid je content die aansluit bij de behoeften van jouw doelgroep?
Wat je mag verwachten:
Direct toepasbare inzichten in moderne marketingmodellen.
Tools en technieken om vertrouwen en waarde te combineren.
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.