NCOI Learning

Copywriting en content

‘Don’t use big words, they mean so little’ (Oscar Wilde) 


Content is king. Teksten die qua structuur, inhoud en tone of voice maximaal zijn afgestemd op je doelgroep maken een wereld...

Lees meer

‘Don’t use big words, they mean so little’ (Oscar Wilde) 


Content is king. Teksten die qua structuur, inhoud en tone of voice maximaal zijn afgestemd op je doelgroep maken een wereld...

Lees meer

‘Don’t use big words, they mean so little’ (Oscar Wilde) 


Content is king. Teksten die qua structuur, inhoud en tone of voice maximaal zijn afgestemd op je doelgroep maken een wereld...

Lees meer

Copywriting en content: 10 opleidingen

Opleidingen (10)

Stay inspired, get informed!

Wil je op de hoogte blijven over de opleidingen, nieuws en trends binnen je vakgebied?

  • 10 % korting op de eerstvolgende opleiding uit het open kalenderaanbod
  • Handig tweewekelijks overzicht met de opleidingskalender
  • Meteen mee, dankzij de Learning Newsletter vol tips en inspiratie
  • Als eerste op de hoogte van leuke acties en wedstrijden

Wil je op de hoogte blijven over de opleidingen, nieuws en trends binnen je vakgebied?

  • 10% korting op de eerstvolgende opleiding uit het open kalenderaanbod
  • Handig tweewekelijks overzicht met de opleidingskalender
  • Meteen mee, dankzij de Learning Newsletter vol tips en inspiratie
  • Als eerste op de hoogte van leuke acties en wedstrijden

‘Don’t use big words, they mean so little’ (Oscar Wilde) 


Content is king. Teksten die qua structuur, inhoud en tone of voice maximaal zijn afgestemd op je doelgroep maken een wereld van verschil. Een tekst schrijven voor print of voor je website vergt een andere aanpak. Schrijven voor social media is in feite ‘praten met een scherm ertussen’. Negentig procent van de surfers die op zoek zijn naar een product of dienst start zijn zoektocht via een zoekmachine. Inzicht in SEO is dus een absolute must.  

  • Heb je een duidelijke visie op wat je met je teksten op de verschillende beschikbare kanalen wil bereiken?  
  • Hoe zorg je ervoor dat je newsletter niet ongelezen in de prullenbak verdwijnt?  
  • Hoe schrijf je het best voor mobiele communicatiekanalen?  
  • Hoe optimaliseer je je teksten via SEO om een betere ranking te krijgen in de diverse zoekmachines (in de eerste plaats Google)?
  • Hoe kan je je teksten door een heldere structuur en visualisatie nog meer tot zijn recht laten komen? 


In onze opleidingen gaan we erg praktijkgericht aan de slag. We evalueren samen de teksten die je zelf schrijft. We geven tips en tricks over hoe je het best de aandacht van je potentiële klanten trekt. Best practices worden geïllustreerd aan de hand van talrijke voorbeelden en oefeningen. De principes van SEO komen ruimschoots aan bod. 

Het verhaal van content is natuurlijk al lang geen verhaal meer van louter teksten. Het belang van storytelling via video en podcast neemt alsmaar toe. In onze opleidingen ‘Storytelling & visuele communicatie’ leren we je om zinvolle video content te maken en hoe je via video en audio een enorme meerwaarde kan creëren in je communicatie. 

Onze bestsellers