NCOI Learning

Data driven marketing

Van cost center naar profit driver


Bij data driven marketing wordt er gekeken naar data. Waar normale marketing meer is gericht op bijvoorbeeld eerdere ervaringen, buyer persona interviews...

Lees meer

Van cost center naar profit driver


Bij data driven marketing wordt er gekeken naar data. Waar normale marketing meer is gericht op bijvoorbeeld eerdere ervaringen, buyer persona interviews...

Lees meer

Van cost center naar profit driver


Bij data driven marketing wordt er gekeken naar data. Waar normale marketing meer is gericht op bijvoorbeeld eerdere ervaringen, buyer persona interviews...

Lees meer

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting!

Blijf op de hoogte (van je vakgebied) én geniet van exclusieve NCOI-voordelen:

  • 10 % korting op je eerstvolgende open opleiding naar keuze
  • Tips & tricks, inspiratie en opleidingsinfo op maat, rechtstreeks in je mailbox
  • Maak kans op mooie prijzen

Van cost center naar profit driver


Bij data driven marketing wordt er gekeken naar data. Waar normale marketing meer is gericht op bijvoorbeeld eerdere ervaringen, buyer persona interviews of gevoel, wordt er met data marketing gefocust op customer data. Je baseert je marketing activiteiten op feiten die je uit deze data analyses haalt.

Aan de hand van customer data vergaar je slimmere klanteninzichten en installeer je relevante performance metrics, zoals ROI, customer lifetime value, enz. Met de hulp van data driven marketing kan de marketingafdeling zo evolueren van een ‘cost center’ naar een ‘profit driver’.  

  • Hoe verzamel en analyseer je marketingdata?
  • Hoe ga je aan de slag met Google Analytics, Google Data Studio?
  • Hoe maken finance- én marketingprofessionals samen beter gebruik van customer data? 
  • Enz.

Onze bestseller

‘Google Analytics: meet je online succes ’