Menu
Logo
Logo

Problemen met het geluid

De klant heeft geen geluid

Stap 1: Best gebruik maken van Chrome. Zorg in de adresbalk van Google Chrome dat audio is toegestaan via de browser en verwijder de cookies.
  • Audio toestaan: klik op het tekentje "Sitegegevens bekijken" links van de adresbalk bovenaan. Kies Site-instellingen en vervolgens bij Privacy en beveiliging, Rechten, Microfoon, Toestaan.
  • Verwijder cookies: klik op het tekentje "Sitegegevens bekijken" links van de adresbalk bovenaan. Kies Site-instellingen en vervolgens bij Privacy en beveiliging, Browsegegevens wissen.
Stap 2: Check of ze VPN, Citrix of een alternatieve beveiligde verbinding hebben en deze kunnen uitschakelen. Sluit de browser volledig af en log opnieuw in.

Stap 3: Laat de deelnemer zelf kijken bij het tandwiel (links onder) in Vitero, onder het tabje 'Audio' of de juiste apparaten zijn gekoppeld en of het volume open staat. Gebruik van oortjes is afgeraden.

Stap 4: Als je in de ruimte zit, kijk je zelf via de 3 puntjes (rechts onder), onder het rond icoontje met het hoofd (Aanwezigen weergeven) of het volume van de docent en de deelnemers goed staat. Dit kan alleen als je in de docent- of moderatorstoel zit.

Stap 5: Geen geluid met een IPAD of mobiel device => best overschakelen op een computer of laptop.
 

Het geluid van de docent werkt niet goed

Het kan helpen om de GSM van de docent op vliegstand te laten zetten.

Geluid hapert in de ruimte

Dit ligt vaak aan het internet. Kan ook met de dag verslechteren. Er kan via Google Speedtest gekeken worden of het aan de internetsnelheid ligt. Boven de 15mbps moet Vitero goed werken.

Anders zijn de volgende opties:
  1. Netwerkkabel gebruiken
  2. Dichterbij de router zitten
Gaat het gaandeweg fout dan kan de deelnemer of docent de kamer verlaten, de browser helemaal afsluiten, cookies verwijderen en weer terugkeren.
 

Geluidsproblemen met I-pad

Op een iPad met gebruik van Chrome werkt het geluid vrijwel altijd goed in Vitero.

Met Safari als browser wil het soms niet goed lukken, indien mogelijk op Chrome laten inloggen.

Het zou in dit geval dan misschien nog aan de headset kunnen liggen. Hebben jullie geprobeerd om in Vitero via de audio-instellingen (onder het tandwiel helemaal links onderin het scherm) een andere geluidsbron in te stellen? En werkt het geluid wel als de headset wordt uitgeschakeld/afgekoppeld? Dus met alleen speaker en microfoon van de iPad zelf?

Indien het probleem niet opgelost geraakt, aan deelnemer vragen of hij/zij een ander device (tablet, laptop, computer…) kan gebruiken om de opleiding te volgen.
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting!

Blijf op de hoogte (van je vakgebied) én geniet van exclusieve NCOI-voordelen:

  • 10 % korting op je eerstvolgende open opleiding naar keuze. Deze korting is niet geldig op opleidingen van NCOI Business School.
  • Tips & tricks, inspiratie en opleidingsinfo op maat, rechtstreeks in je mailbox
  • Maak kans op mooie prijzen

Blijf op de hoogte (van je vakgebied) én geniet van exclusieve NCOI-voordelen:

  • 10 % korting op je eerstvolgende open opleiding naar keuze
  • Tips & tricks, inspiratie en opleidingsinfo op maat, rechtstreeks in je mailbox
  • Maak kans op mooie prijzen