865,00
Opleiding
NCOI Learning
52
Vandaag is schrijven vaak praten met een scherm ertussen. Hoe schrijf je een tekst voor een website? Wat is het verschil met tekst op papier? En hoe bekijkt je lezer het scherm? In deze opleiding krijg je een antwoord op deze en andere vragen over schrijven voor het web. Opzet: je eigen webtekst interactiever, toegankelijker en doeltreffender maken.
Het internet is een interactief en vluchtig medium. Dat heeft gevolgen voor de manier waarop je lezers naar je schermtekst kijken: ze scannen het scherm. Zigzaggend gaan ze op zoek naar interessante plekjes om te blijven hangen. Of om op te klikken. In deze opleiding maak je dan ook kennis met verschillende manieren om je lezer dieper in de site te lokken of te triggeren. Onder de deskundige leiding van de docent maak je stap voor stap een kritische analyse van je eigen website of intranet. Zo krijg je al snel een duidelijk zicht op sterke en zwakke punten. Ook de voorbeelden van medecursisten zijn inspirerend. Inclusief een schat aan concrete, direct toepasbare tips om je schermteksten meer impact te geven.
Het was een geweldige ervaring om van zo een begeesterd man deze opleiding te krijgen. Topervaring!
Mieke Van Looy, Communicatieverantwoordelijke, Hortifonds
De opleiding beantwoordde volledig aan mijn verwachtingen. Aan de hand van aangeleverde informatie door de aanwezigen, ging de docent dieper in op het aangesneden topic. Ik heb geen moment de aandacht verloren, zo boeiend en leerrijk vond ik deze opleiding!
Youri Vandervaeren, Communicatiemedewerker, BBRI
Deze schrijftraining heeft me verrast in heel positieve zin. Ik kreeg heel wat hands-on tips mee die mijn schrijfvaardigheden in de toekomst zeker zullen vooruithelpen. Een absolute aanrader voor éénieder die regelmatig bezig is met tekst op het web.
Michaël Coryn, ontwerptekenaar, Egemin nv
Er zijn verschillende voorbeelden teruggekomen uit een eerdere workshop die ik gevolgd heb bij Kluwer: Do's-and-don'ts voor een efficiënt intranet. Deze 2 opleidingen sluiten goed bij elkaar aan, en dat vond ik plezant en positief. En als surplus heb ik ook hier veel tips gekregen om webteksten beter te schrijven of te corrigeren. Ik ga alles zeker kunnen toepassen bij ons in het bedrijf.
Heleen Grootaers, marketingassistent, Vandersanden Group
Zeer uitgebreid, goed toepasbaar, veel nieuwe inzichten gekregen.
Valerie Verduyckt, marketingassistant, Grohe
Zeer goede training!
Karin Bodegom, hoofdredacteur DPP Editing, De Persgroep Publishing
PERFECT!
Katrien Orlans, Marketing, Art Framing
Een opleiding boordevol bruikbare tips en tricks. Het enthousiasme van de docent maakte de opleiding extra boeiend. Ik heb er maar één woord voor: TOP!
Sofie De Donder, Product Content Creator, AVA Papierwaren
Eerste opleiding in mijn carrière die zo'n bezieling uitstraalt en van begin tot eind nuttige tips meegeeft. En dan heb ik het nog niet over het inzicht in je eigen schrijfkunst, zélfs voor wie meent deze al lang onder de knie te hebben.
Carine De Maertelaere, interne communicatie
Nog praktischer en bruikbaarder dan ik vooraf had ingeschat. Eén van de beste sessies die ik al gevolgd heb. En daar zit de docent ook wel voor iets tussen!
Stijn Deleus, contentmanager, Cibo
Een opleiding van formaat met dadelijk toepasbare tips en tricks die je copywriting naar een nieuw niveau tillen. De docent kent zijn vak en weet waarover hij spreekt en brengt dat met passie over aan de deelnemers. Zeker en vast een aanrader!
Amadeo Truzzu, communicatiemedewerker, VDAB-CLA
Deze schrijftraining is bedoeld voor iedereen die webteksten schrijft:
Internet = interactief en vluchtig
Een beknopte checklist om je eigen schermteksten snel te checken en te versterken
De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaal je zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.
Elke deelnemer krijgt een gratis exemplaar van het boek 'Met woorden verleiden' van Mark Van Bogaert. Een handig naslagwerk met schrijftips voor presentaties, mailings en andere wervende teksten.