Menu
Logo
Logo

Commerciële vaardigheden: assertief én lief voor je klant

Kom jouw klant tegemoet met respect voor jouw grenzen


Klant is koning, zo zeggen ze. Maar even belangrijk ben jij. Als professional wil je het beste voor je klanten maar met respect voor je eigen grenzen. En dat is niet altijd evident. NCOI Learning helpt je graag op weg om een evenwicht te vinden tussen klantvriendelijkheid en assertiviteit. Leer assertief en empathisch reageren op klantenvragen, maak je teksten klantvriendelijk en beheers de kunst van het verkoopgesprek. Zo buig je frustrerende gesprekken om naar nieuwe opportuniteiten.

Ontdek onze topopleidingen rond klantcommunicatie
Verdiep je in basic selling skills
Volg een NCOI Learning opleiding en sta sterker in je schoenen in al je klantrelaties. Zo heb je achteraf:
    √  meer zelfvertrouwen en plezier in je klantencontacten;
    √  meer gemoedsrust en vertrouwen door het bewaken van je eigen grenzen;
    √  een grotere neus voor opportuniteiten.

Ontdek onze bestsellers

Maak het verschil met je customer service

Leer assertief en empathisch reageren op klantenvragen, durf moeilijke boodschappen overbrengen en herken opportuniteiten om bijkomende diensten aan te bieden.
  • Voor elke medewerker in een customer service team, helpdesk of klantendienst
  • 2 zeer praktijkgerichte dagen
  • Tal van oefeningen op concrete situaties met klanten 
  • Om sterker in je schoenen te staan in al je klantencontacten
Bekijk het programma
Download brochure

Basistraining zakelijk schrijven

Maak je professionele teksten en correspondentie moderner, vlotter en efficiënter en geef je klanten meteen een positieve indruk.
  • Voor iedereen die dagelijks schriftelijk communiceert met interne of externe klanten
  • In één dag meteen een hele sprong in je schrijfstijl
  • De trainer gebruikt je eigen teksten als basis
  • Voor levendige, vloeiende en klantgerichte mails en teksten
Bekijk het programma
Download brochure

Commercieel inzicht voor niet-verkopers

Ontwikkel je commerciële reflex, sta je mannetje tegenover sterke verkopers en beheers de kunst van het verkoopgesprek. 
  • Voor elke professional die wil kennismaken met verkooptechnieken
  • In 2 dagen alle ins en outs van commerciële communicatie en sales
  • Focus op klant, product en klantrelatie
  • Om je eigen commerciële stijl vorm te geven, ook als je niet in sales werkt!
Bekijk het programma
Download brochure

Enthousiaste deelnemers aan het woord

"Deze opleiding heeft me doen inzien dat ik het vanuit commercieel oogpunt toch niet altijd zo goed aanpak als ik misschien zelf dacht. Deze opleiding heeft me alle tools gegeven om 'het beter te doen'. Maar vooral: de opleiding heeft me gemotiveerd om hier in de toekomst echt werk van te maken."

Tommy De Kimpe, Senior HI Consultant, Human Interface Group
over de opleiding Commercieel inzicht voor niet-verkopers

______________

"Bij het buitengaan wil je onmiddellijk beginnen schrijven en al de standaardbrieven binnen de firma corrigeren! Het is fijn om een bevestiging te krijgen dat vlotte, moderne communicatie ook echt kan, zonder 'oude' clichés."

Daisy Seghers, sales assistant, Akzo Nobel Decorative Coating
over de opleiding Basistraining zakelijk schrijven

________________

"De docent geeft je een duidelijk inzicht in de manieren van communiceren met klanten, evenals concrete tips voor de behandeling van klachten en het brengen van slecht nieuws. Ook de meer algemene informatie rond verkopen en assertiviteit is interessant."

Bettina Huyge, Customer Service Supervisor, Nordson Benelux
over de opleiding Maak het verschil met je customer service

Leestip

Klant koning, jij grensbewaker. Zo communiceer je assertief én klantvriendelijk.
Voel jij je wel eens leeg na een gesprek met een klant waarvoor je hemel en aarde moet verschuiven? Of heb je soms het gevoel dat je niet tot een klant kan doordringen? Met deze eenvoudige tips vind je een juist evenwicht tussen klantvriendelijkheid en assertiviteit.
 
Lees het artikel
Download je opleidingscatalogus: 20 Survivaltips eerste hulp bij obstakels op kantoor
met een volledig overzicht van alle opleidingen en ontvang 10 % korting op je volgende aankoop
met een volledig overzicht van alle opleidingen en ontvang 10 % korting op je volgende aankoop

 
Schrijf je in op onze nieuwsbrief en ontvang 10% korting!

Blijf op de hoogte (van je vakgebied) én geniet van exclusieve NCOI-voordelen:

  • 10 % korting op je eerstvolgende open opleiding naar keuze. Deze korting is niet geldig op opleidingen van NCOI Business School.
  • Tips & tricks, inspiratie en opleidingsinfo op maat, rechtstreeks in je mailbox
  • Maak kans op mooie prijzen

Blijf op de hoogte (van je vakgebied) én geniet van exclusieve NCOI-voordelen:

  • 10 % korting op je eerstvolgende open opleiding naar keuze
  • Tips & tricks, inspiratie en opleidingsinfo op maat, rechtstreeks in je mailbox
  • Maak kans op mooie prijzen