Bijna 20 % van alle Belgische handelaren startte in 2021 met een webshop. In hetzelfde jaar nam het aantal online transacties toe met 40 %. E-commerce zit in de lift en is meer dan ooit een belangrijk verkoopkanaal voor ondernemingen, van klein tot groot.
Online winstgevend kunnen zijn, is echter een grote uitdaging. Na lancering blijken potentiële klanten te kopen bij Bol.com of is de marge na aftrek van leveringskosten miniem of zelfs negatief. In deze opleiding leer hoe je er in 9 logische stappen in slaagt om jouw e-commerce strategie te (her)definiëren via het E-commerce canvas.
In deze opleiding leer je hoe je als e-commerce bedrijf kan inspelen op de verwachtingen van je doelgroep, hoe je het marketingbudget ten volle benut en hoe je een kostenefficiënte organisatie kan opzetten ten dienste van je klanten.
Doelstellingen
Na deze opleiding:
begrijp je het e-commerce strategie canvas
kan je je e-commerce klanten segmenteren en je doelgroep gericht bereiken via Google Analytics
kan je een e-commerce propositie definiëren om meer toegevoegde waarde te creëren voor je klanten
ken je de verschillende kanalen om meer klanten te winnen en te verkopen (e-mail, social media en commerce, SEA/SEA, Social proof, User generated content, …)
kan je een loyalty programma op poten zetten
begrijp je e-commerce content marketing en conversie optimalisatie
heb je inzicht in privacy en GDPR
begrijp je de verschillende IT en digitale mogelijkheden om een webshop te starten
begrijp je de verschillende e-commerce activiteiten
ken je de fundamenten van een e-commerce business case.
Doelgroep
medewerkers actief in e-commerce en online marketing
product- en categorymanagers e-commerce
digitale productmanagers die willen bijleren over e-commerce
startende ondernemers die een webwinkel wil opstarten
ondernemers die hun bestaand businessmodel willen aanpassen aan e-commerce
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.