Wil je als complete manager sterk staan in verschillende domeinen en managementcompetenties? Neem dan deel aan de mini-MBA van NCOI Learning. In 10 dagen tijd leer je wat je écht moet kunnen en weten om een succesvolle manager te zijn en dat volgens een individuele aanpak afgestemd op jouw kennis en verwachtingen.
Doelstellingen
In deze 10-daagse opleiding leer je als manager sterk staan in de volgende domeinen en managementcompetenties:
Strategisch management
Marketing en sales
Financieel management
Logistiek en supplychainmanagement
Humanresourcesmanagement
Leiderschap en organisatie
Projectmanagement en changemanagement
Je oefent je management-, presentatie- en analytische vaardigheden via je eigen businesscase en verwerft zo efficiënter de inzichten uit de modules.
Na deze mini-MBA voel je je sterker en zelfverzekerder. Je bent in staat om een succesvolle strategie voor je organisatie uit te stippelen en creëert een context waarin jij en je collega's businessopportuniteiten maximaal benutten. Als bewijs ontvang je het mini-MBA-certificaat.
Doelgroep
Deze mini-MBA biedt doorgedreven management training aan:
afdelingsmanagers die willen doorgroeien naar een algemene managementpositie;
high potentials met minimaal 5 jaar ervaring die een managementfunctie ambiëren;
managers die hun algemene bedrijfskennis willen verbreden.
Segmentatie: elk segment realiseert op een andere manier groei
Concurrentieanalyse: basis van differentiatiestrategie
Strategische innovatie: radicalere groei door aanpassing van het businessmodel
Groeistrategie: modellen die groeistrategie structureren
M&A: de urgente en niet-urgente redenen voor niet-organische groei
MODULE 3: MARKETING, SALES & COMMUNICATIE
Deductie van de business-strategie naar sales-, merk- en communicatiestrategie
Vertaling van business-strategie naar salesstrategie
Elke waardediscipline heeft zijn eigen salesbenadering
De link tussen offensieve/defensieve business-strategie en salesstrategie
Verschillen tussen sales in b2b en b2c
Het dispuut tussen cold calling en lead generation campagnes
Omnichannelstrategieën
Vertaling van business-strategie naar merkstrategie
Elke waardediscipline heeft haar eigen merkstrategie
Merkprofielen als basis van tactische communicatieplanning
Merkimago: versterken van merkassociaties en kernboodschappen
Positionering: categorisering of positionering?
Positioneringsstrategieën: realiseer een breinpositie
Merkarchitectuur: de relatie tussen corporate merk en productmerken
Vertaling van business-strategie naar communicatiestrategie
Elke waardediscipline heeft zijn eigen communicatietype
Communicatiemix: paid, owned en earned media
Traditionele en digitale touchpoints
Geïntegreerde communicatiestrategieën
Communicatieplanning: ‘Repetition is reputation’
MODULE 4: HUMANRESOURCESMANAGEMENT
Fundamenten voor een tevreden en gemotiveerde werknemer
Rekrutering en selectie: wervingskanalen, regels en valkuilen bij selectie, contracttypes
Onthaal van medewerkers
Verloning: basisprincipes, loon als motivator, do's and don'ts in verloning
Loopbaanpaden, loopbaanmanagement
De rol van de manager in opleiding en vorming van medewerkers
Evaluatie: belang van prestatie-evaluatie
Afscheid nemen van medewerkers
Sociaal overleg
MODULE 5: PROJECTMANAGEMENT EN CHANGEMANAGEMENT
Projecten efficiënt omzetten in concrete realisaties
Het toenemende belang van projectmatig werken
De organisatiekant van projecten: de vorm-kant, de ik-kant, de wij-kant
Welke krachten en belangen spelen in projecten?
Hoe een project in de steigers zetten?
Hoe de slaagkansen verhogen door projectplanning en projectbeheersing?
Changemanagement
Hoe kijken medewerkers naar veranderingsprojecten? Waar ontstaat weerstand?
Basisprincipes voor succesvol overtuigen bij veranderingen
Hoe de slaagkansen verhogen? Praktische aanbevelingen en stappenplan
COACHING VOOR JE BUSINESSCASE
Avondsessie tot 20 uur onder leiding van Walter Gijs en Ludo Lambrechts
MODULE 6: ORGANISATIE EN LEIDERSCHAP
Leiderschap als bouwsteen voor het succes van organisaties
Het verschil tussen leidinggeven en leiderschap
De 4 belangrijke dimensies van leiderschap
Visie, inspiratie en passie in het kader van leiderschap
De aanpak van egoïstische uitwisselingen, gebrek aan uitmuntendheid en politieke spelletjes in organisaties
MODULE 7: SUPPLYCHAINMANAGEMENT
Ervaar de dynamiek tussen sales, operations, inkoop en distributie
Een moderne supply chain creëren en managen
De dynamiek van supplychainmanagement
De meerwaarde van crossfunctioneel samenwerken en beslissingen nemen
Via het businessgame 'The Fresh Connection' krijg je meer inzicht in het concept Sales & Operations Management. Ook mogelijke bedrijfsstrategieën (product leadership, customer intimacy en operational excellence) en hun gevolgen voor supplychainmanagement komen aan bod.
Voor deze sessie moet je je eigen laptop meebrengen.
MODULE 8: FINANCIEEL MANAGEMENT
Begroten, analyseren en evalueren met kennis van zaken
Hoe lees je een balans- en resultatenrekening?
Wat leer je uit de jaarrekening van klanten of leveranciers?
Waarom is financiële analyse van belang en hoe vertaalt zich dat in een financieel beleid?
Hoe maak je een investeringsanalyse?
Wat houdt een kosten- en opbrengstenanalyse in?
Hoe kan je beter financieel plannen en budgetteren?
De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaal je zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.
Tot 30 % subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vind je hier.
Extra
Zin in een voorproefje? Je denkt dat de opleiding iets voor je is, maar je hebt nog vragen? Of je wil de leadtrainers ontmoeten en het programma van dichtbij bekijken? Kom dan vrijblijvend naar de gratis infosessie van deze opleiding.
Je krijgt er een perfect beeld van het programma en de sterktes van deze managementopleiding.
Reserveer hier jouw plaats voor de volgende infosessie.
Mini-MBA: Business Essentials voor Management Talent
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.