België is een KMO land. Dankzij ondernemingszin, innovatie en commercieel talent mogen we collectief trots zijn op ons bloeiend ondernemerschap. Maar een mooi product of service verkoopt zichzelf niet. En je hebt als ondernemer al zoveel aan je hoofd dat je tijd beperkt is. Hoe zorg je ervoor dat je op korte tijd voldoende kennis vergaart om slim aan marketing te doen?
Het kan. Deze opleiding is gemaakt met KMO ondernemers en medewerkers in het achterhoofd. Op één dag tijd neemt een ervaren (KMO) ondernemer je mee op sleeptouw en deelt zijn inzichten in marketing op een heldere, meteen bruikbare manier. Beproefde marketingmodellen en -insteken waar jij als KMO écht iets mee kan doen.
Doelstellingen
Na deze opleiding kan je:
een aantal basismodellen uitwerken om je plan om nieuwe klanten te vinden, vorm te geven
meer business halen uit de relatie met bestaande klanten
een efficiënter en effectiever commercieel plan uitwerken, met een gezonde balans aan marketing elementen
het verschil goed begrijpen tussen een B2B en B2C marketingaanpak
begrijpen hoe klanten te werk gaan in hun zoektocht om oplossingen te zoeken voor hun problemen
begrijpen hoe je verschillende marketingelementen (communicatie, prijs, promotie, …) kan inzetten om het gewenste resultaat te bereiken (klantenloyaliteit, meer verkoop, betere reputatie…)
Pluspunten
Na het volgen van deze opleiding heb je recht op een uur e-coaching met de docent. Een unieke kans om te sparren over je eigen implementaties. Het uur e-coaching is op te nemen binnen de 2 maanden na de opleiding.
Doelgroep
Alle professionals/managers/bedrijfsleiders die met marketing en sales bezig zijn in een KMO omgeving met B2B of B2C klanten.
Hoe gaat een (potentiële) klant te werk in zijn proces om een (nieuwe) klant te worden?
Het verschil tussen B2B en B2C klanten
“Flip the funnel”: de kracht van je bestaande klanten en hoe hen in te zetten voor jouw business
Content marketing: wat is er nodig om nieuwe klanten te bereiken en overtuigen zonder exuberante budgetten en in lijn met de moderne communicatiekanalen? (3H model van Google)
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.