Je doet heel wat acties en campagnes rond vacatures en employer branding maar het is niet duidelijk wat wél of niet werkt. Inzicht in het gedrag van je sollicitanten op je social mediakanalen en careersites is dan ook cruciaal. Het maakt het optimaliseren van campagnes, kanalen en budgetten eenvoudiger. Kandidaten zijn immers erg kritisch tijdens het zoeken naar werkgevers en jobs. Bovendien verschilt de manier waarop diverse doelgroepen op zoek gaan naar jobs en werkgevers. Tijdens dit webinar ontdek je hoe je dankzij goede recruitment analytics uiteindelijk sneller en efficiënter talent aanwerft.
Doelstellingen
In dit webinar kom je te weten hoe recruitment analytics in te zetten, data te interpreteren, en op basis daarvan goede beslissingen te nemen inzake investeringen en verbeteringen. Bedoeling: sneller en efficiënter talent aanwerven.
Na het volgen van dit webinar:
optimaliseer jij je social media-aanpak en recruitmentkosten in advertenties, jobsites en campagnes;
begrijp je per vacature welke rekruteringskanalen je (de juiste) instroom bezorgen;
verzamel en interpreteer jij zelf data over je careersite, vacatures en employer branding campagnes;
maak je vlotter business cases en overtuig je het management om juiste investeringen te doen;
ken je de belangrijkste cijfers uit Google Analytics en heb je bruikbare inzichten in je employer branding en recruitment proces en -acties;
heb je dankzij Google Data Studiorapporten bruikbare visualisaties als startpunt voor verbeteringen en discussies.
Doelgroep
Dit webinar is geschikt voor hr- en marketing professionals die actief betrokken zijn bij Employer Branding en/of recruitment.
Het belang & gebruik van UTM-codes om kandidaten te begrijpen en inzichten te verkrijgen
Data analyseren
Data verwerken tot relevante inzichten
Google analytics als basis om het gedrag van je kandidaten & sollicitanten te begrijpen
Andere opties om gedrag van kandidaten beter te analyseren en begrijpen
Rapporten boordevol inzichten
We doen beroep op Google Data Studio zodat jij makkelijk rapporten en dashboards maakt op maat van het recruitmentproces en de KPI's en metrics van je bedrijf.
De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaal je zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.
Tot 30 % subsidie met kmo-portefeuille op klassikale opleidingen, virtual classrooms en live webinars. Meer info vind je hier.
Extra
On demand webinars kunnen omwille van regelgeving niet betaald worden met kmo-portefeuille. Je kan dit on demand webinar tot 2 maand na aankoop bekijken.
Recruitment Analytics
Beter rekruteren dankzij kennis en inzicht in recruitment data
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.