841,00
Virtual Classroom
NCOI Learning
10
Trendwatching of het detecteren van trends is top of mind bij bedrijven. Want inzicht in de laatste trends geeft heel wat opportuniteiten voor de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten of marketingcampagnes. En daarnaast is het vaak het startschot voor innovatietrajecten. Trendwatcher Bert van Thilborgh deelt zijn ervaringen en leert jou de fundamentele basisregels en modellen om zelf aan de slag te gaan. Want vaak ontbreekt het aan een 'frame of reference' om trends te spotten of de juiste handvatten om trends te analyseren en te clusteren. Of nog belangrijker: de tools om trends toe te passen op nieuwe producten, diensten, strategieën of visies.
Wat leer je in deze opleiding?
Na deze opleiding zal je automatisch meer gebruik gaan maken van trends als kennis- en inspiratiebron voor de ontwikkeling van een strategische visie, een businessidee, een nieuw product of dienst of als vertrekpunt voor marketing-, pr- en reclame- of communicatiecampagnes.
Een goed inzicht gekregen in van waar trends (kunnen) komen, hoe trends evolueren en wat de belangrijkste stappen zijn in het omgaan met trends. Bovendien een mooi overzicht gekregen van verschillende trendbronnen, die heel bruikbaar kunnen zijn om nuttige informatie te verzamelen. De lesgever is gepassioneerd en motiveert om verder aan de slag te gaan met de opgedane kennis.
Sabine Volckaert, packaging teamleader, Puratos NV/SA
Voor mij was dit totaal nieuw en de opleiding heeft me zeker de basisprincipes bijgebracht en voldeed daarmee zeker aan mijn verwachtingen. Zeer goede opleiding maar er moet veel gezien worden in een beperkte tijd.
Lieve De Keyser, directeur, Prebes
Deze opleiding is een must voor:
De opleidingen komen in aanmerking voor verschillende subsidies. Handig: zo betaal je zelf maar een deel van het inschrijvingsgeld.
Geboeid door trendanalyse en de mogelijkheden voor je business? Bekijk dan zeker ook de opleiding ‘Toekomstdenken en strategisch vooruitkijken’. Een praktische tweedaagse om een toekomstgerichte strategie uit te werken, te anticiperen op toekomstscenario's en invulling te geven aan 'wat als...' vragen.