NCOI Learning

Bedrijfsinnovatie

Innovatie als motor van uw organisatie


Om competitief te blijven, is innovatie cruciaal. En hierbij is het succesvol vermarkten even belangrijk als de ontwikkeling van een nieuw product...

Lees meer

Innovatie als motor van uw organisatie


Om competitief te blijven, is innovatie cruciaal. En hierbij is het succesvol vermarkten even belangrijk als de ontwikkeling van een nieuw product...

Lees meer

Innovatie als motor van uw organisatie


Om competitief te blijven, is innovatie cruciaal. En hierbij is het succesvol vermarkten even belangrijk als de ontwikkeling van een nieuw product...

Lees meer

Bedrijfsinnovatie: 4 opleidingen

Stay inspired, get informed!

Wil je op de hoogte blijven over de opleidingen, nieuws en trends binnen je vakgebied?

  • 10 % korting op de eerstvolgende opleiding
  • Handig tweewekelijks overzicht met de opleidingskalender
  • Meteen mee, dankzij de Learning Newsletter vol tips en inspiratie
  • Als eerste op de hoogte van leuke acties en wedstrijden

Wil je op de hoogte blijven over de opleidingen, nieuws en trends binnen je vakgebied?

  • 10% korting op de eerstvolgende opleiding
  • Handig tweewekelijks overzicht met de opleidingskalender
  • Meteen mee, dankzij de Learning Newsletter vol tips en inspiratie
  • Als eerste op de hoogte van leuke acties en wedstrijden

Innovatie als motor van uw organisatie


Om competitief te blijven, is innovatie cruciaal. En hierbij is het succesvol vermarkten even belangrijk als de ontwikkeling van een nieuw product of service. Dat vraagt om de juiste methode en een flexibele klantgerichte mindset.

Bij het nemen van beslissingen rond innovaties moet je je meteen de vraag stellen welke impact en resultaten ze gaan hebben als je ze implementeert. Bedrijfsinnovatie is geen makkelijke discipline en vereist een goede sturing. In onze opleidingen helpen we je daarmee op weg. 

Trendwatching en Design Thinking

Ontdek in onze opleidingen wat trendwatching kan betekenen voor jouw organisatie. Het detecteren van trends is top of mind bij succesvolle bedrijven. Want inzicht hierin geeft heel wat opportuniteiten voor de ontwikkeling van nieuwe producten, diensten of marketingcampagnes. En daarnaast is het vaak het startschot voor innovatietrajecten.

We leren je hoe je gericht kan toekomstdenken en strategisch vooruitkijken aan de hand van praktische tools en cases. Via de methodologie van design thinking ben je daarna in staat om de noodzakelijke innovatie en verandering te implementeren. Design Thinking is een methode om op een creatieve en innovatieve manier complexe problemen op te lossen. Kenmerkend is dat ze een vast stramien van 5 stappen doorloopt: informatievergaring, analyse, scherpstellen van het probleem, ideeën verzamelen, prototyping en testen. Bovendien worden de specifieke noden en behoeftes van de eindgebruiker of -consument centraal gesteld en niet die van het projectteam. 

Na het volgen van één van onze cursussen rond bedrijfsinnovatie heb je genoeg zuurstof om toekomstgericht nadat te denken over de verdere stappen die in je organisatie moeten gezet worden en hoe ze op een verantwoorde manier te onderzoeken, uit te testen, én realiseren. Dit is broodnodig, omdat stilstaan achteruitgaan is.