Waarom wordt goede strategie vaak slecht uitgevoerd? Inefficiënte strategische executie is de grootste kopzorg van het bedrijfsmanagement. Het uitvoeren van een strategie vereist een specifiek proces en kennis. En dat is de achilleshiel van veel bedrijven.
Strategie levert geen waarde bij een slechte uitvoering. Het realiseert een duurzaam competitief voordeel bij een goede uitvoering. Het belang van “hoe” je je strategie uitvoert, stijgt in belang wanneer je bedrijf door een crisis of uitgebreid proces van changemanagement moet gaan.
Tijdens deze opleiding evalueer je je huidige actieportfolio en maak je je ideale gebalanceerde portfolio aan acties op. De docent coacht je in het maken van de juiste keuzes op basis van theorie en bewezen succes uit de praktijk.
Doelstellingen
Na deze opleiding kan je:
Begrijpen of je strategie alle relevante doelen omvat
Inschatten of je de juiste (hoeveelheid aan) acties hebt gepland om je strategie uit te voeren
De afweging maken of je te veel of te weinig risico neemt
Analyseren of je activiteiten de juiste tijdshorizon hebben en haalbaar zijn
Pluspunten
Deze opleiding verzekert je van:
Een heldere vertaling van je strategie naar de juiste groep gerichte acties
Efficiëntie bij uitvoering van de strategie
Grote zekerheid van resultaat bij de strategie uitvoering
Een concrete audit van de waarde van je huidige strategische actieplan
Doelgroep
Alle managers die voor een bedrijf, een business unit of een afdeling strategie moeten uitvoeren.
Is de opleiding iets voor jou maar heb je nog een vraag? We helpen je graag verder van maandag tot vrijdag van 9 tot 17 uur. Je kan ons contacteren via:
Oneindig kijken en bijleren, waar en wanneer je wil. Een persoonlijk abonnement waarmee je zoveel live of on demand webinars kan volgen als je maar wil. En dit gedurende 365 dagen, voor slechts 940 euro per jaar.