"Zeer interactieve opleiding, goed onderbouwd, onmiddellijk in praktijk toepasbaar, niet theoretisch! Deze opleiding heeft me enorm veel geleerd. Mijn verwachting was dat ik mijn communicatie zou verbeteren doch ik heb eerder geleerd te communiceren. Niet alleen heb ik nu veel meer inzicht in het mechanisme van communicatie, ik ben ook mezelf tegengekomen. Een aanrader voor iedereen!"
Dirk Van den Berg, finance manager, Lima (over de Effectief communiceren als leidinggevende)
"Ik heb in het verleden reeds verschillende cursussen en opleidingen gevolgd, en deze stak erbovenuit. Dankzij de ervaren lesgevers, die wisten waarover ze het hadden, en - ondanks de beperkte tijd per thema - een goed overzicht konden geven en ons ook een hele dag konden boeien."
Jan Bienstman, ondernemer (over de opleiding Mini-MBA: Business Essentials voor Management Talent)
"Complimenten aan de docent. Hij zet de mensen in gang door zijn enthousiasme, en heeft enorm veel expertise. De kleine groepen zorgen voor betere interactie tussen de deelnemers. Deze opleidingen zijn voor leidinggevenden van onschatbare waarde. Time is money natuurlijk, maar hier zou ik graag nog meer over weten."
Wouter Teughels, logistiek coördinator, Fluvius System Operator Eandis (over de opleiding Coachend leidinggeven)
De financiële crisis van 2008 blijft nog steeds nazinderen. Machtige instituties die onaantastbaar leken brachten een schokgolf teweeg in de Verenigde Staten, en bijgevolg in heel de wereld. De naweeën resulteerden in invloedrijke jaren. Financiële professionals krijgen te maken met bitcoins, robotisering, fintech, big data en de opkomst van Artificial Intelligence. Hoog tijd dus om als CFO vooruit te kijken naar de toekomst.
Hoe kan je je manier van leidinggeven naar een hoger niveau tillen? Het is het doel van een aantal cursussen die Eric Hermans verzorgt. “Maak van je mensen een doel, geen middel”, adviseert hij alvast. De tip loopt als een rode draad doorheen zijn verhaal.
Anno 2021 kent zowat elk bedrijf het belang van data verzamelen. Maar uit onderzoek blijkt dat veel organisaties die gegevens niet goed beheren. Daarom is het belangrijk om een strategie op lange termijn uit te bouwen, die gedragen wordt door heel het bedrijf. Het vraagt vaak slechts een kleine inspanning om de fundamenten van een data cultuur te leggen maar het levert wel een groot competitief voordeel op. Met deze vijf stappen pluk je ook daadwerkelijk de vruchten van de goudmijn die data zijn!